torsdag 18 september 2014

Bollen är i rullning


Ibland kan det kännas som om saker och ting i huvudet ska sprängas. Det liksom växer och växer och man går och tänker nä nu dj-l går topplocket. Styrman är i maskinrummet och vikarierna är långt uppe på läktaren och springer. Saker som ska stå på sin plats flyttas. Rutiner som omstruktureras ideligen. Men så plötsligt lyser det till i tunneln. En strimma av ljus. Ett barn som går förbi och säger "Hej Rolf" och jag tänker "vem var den lille" kul att han hälsa. Jag finns till någon som ser mig. En lärare eller en fritidspersonal som man går förbi säger "så kul med loppet i fredag va bra det blev. KUL du fick verkligen till det och så kommer Pelle förbi..... du Rolf detta ska vi fortsätta med jag har en idé. Jag har tänkt att vi skulle kunna ha en idrottens dag där alla är med. Vi skulle kunna se till att alla lärarna är med och jobbar tillsammans och skapar en lika trevlig dag. Bra idé säger jag och tänker att så härligt med positiv energi. Om vi samlar elevrådet skulle de också kunna bedriva liknande idéer framöver. 
Så stannar jag till på skolgården och tittar bort och upp mot högstadiet och tänker hur blir de ska ni med på tåget......bollen är i rullning. Hur tänker vi göra.....ska vi.....
Rolf Palmblad



2 kommentarer:

  1. Ja, Augustenborgsloppet var en jättetrevlig aktivitet som spred både glädje och engagemang! För mig är det en självklarhet att högstadiet också ska vara med, vi är ju en skola! Därför måste vi i vår kommande planering skapa förutsättningar så att alla har möjlighet att vara med.

    SvaraRadera
  2. Kul att bollen är i rullning! Då får vi jobba på passningarna och inte tänka så mycket utan se till att fler är med på tåget :)

    SvaraRadera